Forum www.skarbiecrpg.fora.pl Strona Główna www.skarbiecrpg.fora.pl
Forum graczy rpg (Warhammer Fantasy i Warhammer 40k)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Tworzenie postaci w Dark Heresy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.skarbiecrpg.fora.pl Strona Główna -> Dyskusja o zasadach WH40K
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gajos
Zwiadowca



Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 23:26, 12 Lut 2008    Temat postu: Tworzenie postaci w Dark Heresy

W Dark Heresy mamy do czynienia z zupełnie inną filozofią rozwoju postaci niż w wfrp. Zamiast kilkudziesięciu profesji mamy w sumie 8 klas z których każda jest podzielona na 10 lub więcej rang.

Czym dysponujemy?

Adepts - uczeni, badacze. Klasyczny typ intelektualisty. Nie znaczy że nie potrafią o siebie zadbać. W ich ścieżce rozwoju kryje się kilka ciekawych niespodzianek. Może się rozwijać w bardziej teoretyczną gałąź lub bardziej polową.

Arbitrator - śledczy. Twardziel, ma zarówno bardzo przyzwoite możliwości bojowe (głównie broń strzelecka) jak i niezłe defensywne (najłatwiejszy rozwój Toughness). Ma dwie ogólne ścieżki rozwoju - ofensywną bądź śledczą.

Assasin - zabójca. Cichy, zwinny. Zdecydowanie nastawiona na ofensywę klasa, choć nie pozbawiona pewnych przydatnych skilli w innych dziedzinach. Może się specjalizować w działaniach bezpośrednich (broń biała) lub wręcz przeciwnie (strzelanie)

Cleric - Najsilniejsza społecznie klasa, ale nie pozbawiona bojowych atutów. Może służyć jako dyplomata, jako przywódca, albo jako fanatyk z miotaczem ognia w ręku. Bógowi-Imperatorowi można służyć na różne sposoby, prawda?

Guardsman - żołnierz. Od zabójcy różni go zbalansowanie rozwoju. On nie musi działać skrycie. Potrafi obsługiwać ciężki sprzęt wojskowy (od ckm, przez pojazdy wojskowe, na sprzęcie latającym kończąc). Trzy scieżki specjalizacji - szturmowiec (walka wręcz), snajper (wiadomo) i oficer.

Imperial Psyker - psionik. Jedyny legalny sposób do korzystania z mocy nadprzyrodzonych. Taki mag. Dwa kierunki rozwoju - albo pełne poświęcenie na moc umysłu, albo psyker bitewny - a więc koleś który obok przysmażania mocą myśli wali tradycyjnie z boltera.

Scum - łotr. Potrafiący dogadać się z tymi mniej pobożnymi mieszkańcami świata wh40k. Używa do tego kłamstwa, uroku osobistego, brudnych sztuczek, pistoletu przystawionego do potylicy, czy betonowej podstawki. Może iść w stronę bardziej człowieka-który-wszytko-potrafi-załatwić, albo w stronę skurwysyna od mokrej roboty.

Tech-Priest - unikalna klasa. To ichni technik, ale dysponujący szeregiem bardzo ciekawych implantów dających dość unikalne możliwości. Przedstawiciel jedynej grupy społecznej która mniej więcej wie jak ta cała technika dookoła działa. Dysponuje unikalną wiedzą i unikalnymi umiejętnościami. Postać nieco zbliżona jeśli chodzi o rolę do Adepta - ale z kilkoma mocnymi kartami w rękawie.

Pierwsze skojarzenie gdy patrzymy na 8 klas i podział w ramach każdej z nich na rangi mamy wrażenie że mamy do czynienia z nową formą znanych z AD&D levelów. Niemniej po chwili dłubania i bliższej obserwacji widać że działa to zupełnie inaczej będąc w zasadzie czymś pośrednim między klasycznym warhammerowym systemem profesji a mechaniką sztywnych klas i levelów.

Najłatwiej będzie to pokazać na przykładzie.
To kawałek opisu klasy Guardsmana:
[link widoczny dla zalogowanych]
na 1 stronie macie drzewko rozwoju postaci. Zwracam uwagę na podane przy każdej randze xp. Zaraz wyjaśnię o co w nich chodzi.
na 2 stronie macie trzy tabelki. Najwyżej mamy unikalny dla każdej z klas kosz rozwoju umiejętności(Guardsman ma zupełnie inny niż np. Psyker) Każdy z kolejnych poziomów to +5 do podstawowej cechy. Od razu widać, że koszty są znacznie wyższe niż w wfrp i że bardzo gwałtownie rosną. I że max to +20.
Druga i trzecia tabelka to umiejętności i talenty przypisane do kolejnych rang - wraz z podanym kosztem.
Przechodzimy między kolejnymi rangami wydając xp - zgodnie z tym co pokazuje drzewko rozwoju na 1 stronie. To już na co wydajemy xp - to wyłącznie nasza sprawa.

Daje to ogromną swobodę rozwoju postaci. Koniec z tym że każdy żołnierz (jak w wfrp) musi mnieć takie same skille, talenty i rozwinięcia.
Chcesz stworzyć wojskowego speca od materiałów wybuchowych, wlaczącego przy użyciu 2 pistoletów niczym herosi w filach Johna Woo?
A może wolisz twardego gościa z karabinem szturmowym, milczka którego jedyną formą kontaktu ze światem są rzucane groźby?
A może bystrego dzieciaka który ma świetne zadatki na oficera?

Kolejne rozwiązania można mnożyć prawie bez końca. Każdy z nich będzie trepem - ale żaden z nich nie musi być taki sam. We wszytkich pozostałych klasach działa to podobnie
Fajne, nie?

czekam na pytania/uwagi


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez gajos dnia Wto 23:26, 12 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
morgonn
Administrator



Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 20
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Slumsy Altdorfu

PostWysłany: Śro 1:39, 13 Lut 2008    Temat postu:

Zaiste zasady tworzenia i rozwijania postaci są elastyczne. Im więcej wertuję podręcznik i wczytuję się w detale, tym bardziej mnie to wciąga.

Na wrota odchłani! Mówię Wam zabawa będzie przednia Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez morgonn dnia Śro 1:39, 13 Lut 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gajos
Zwiadowca



Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:15, 22 Lut 2008    Temat postu:

Dodatkowe zasady:

świat pochodzenia i profesję - wybieramy dowolnie

LOSOWANIE:

losujemy cechy.
9 rzutów. Dowolnie je rozdysponowujemy między cechy. Potem możemy wybrać najniższą i ją przerzucić - z tym że nawet jeśli wyrzucimy mniej, nowy wynik zachowujemy.

wounds, fate points i dooming losujemy normalnie.

resztę (imię, wiek, wygląd itd) wybieramy dowolnie - choc oczywiście można losować

Każdy gracz który włoży wysyłek do stworzenia historii postaci, jej koncentracji dostaje dodatkowe xp. - max 200xp

Każdy gracz na podstawie swojej historii postaci dostaje 3 paczki do kupienia za xp. Każda z nich zawiera jakieś umiejętność i modyfikatory cech - ale każda ma dodatkową cenę

np. gracz dostaje 1 określony talent, 1 umiejętność, ale kosztuje go to -3 to Str, 5IP i 100xp


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.skarbiecrpg.fora.pl Strona Główna -> Dyskusja o zasadach WH40K Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin