Forum www.skarbiecrpg.fora.pl Strona Główna www.skarbiecrpg.fora.pl
Forum graczy rpg (Warhammer Fantasy i Warhammer 40k)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Atilla XIV

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.skarbiecrpg.fora.pl Strona Główna -> Nasze postaci
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
akka
Zwiadowca



Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Al-Haikk

PostWysłany: Czw 18:32, 03 Kwi 2008    Temat postu: Atilla XIV

Jakby nie było, nasz statek także jest bohaterem tej powieści.

Plan statku
[link widoczny dla zalogowanych]

Opis statku i dodatków
Cytat:

Atilla XIV

Ogólny Opis statku

Atilla XIV należy do dość popularnego w sektorze Calix modelu wybudowanego w oparciu o liczące blisko 3 tyś lat plany lekkiego frachtowca typu LH- 740. Ze względu na jego modułową konstrukcję LH -740 występuje w wielu wariantach - od szybkich transportowców po statki górnicze.
Ten egzemplarz Atilli jest silnie zmodyfikowanym statkiem górniczym. Przez stulecia służył niewielkiemu klanowi który wśród pierścieni i księżyców Jasperusa wydobywał i transportował rudy metali. Kilkanaście lat temu, po usunięciu sporej części sprzętu górniczego został przerobiony na statek przemytniczy.
Ma 52 m długości, szerokość 32 m, wysokość 16 m. Zasilanie to dwa reaktory jądrowe typu C (są relatywnie prymitywne ale tanie w eksploatacji) połączone bezpośrednio z dwoma silnikami plazmowymi, dzięki którym statek dysponuje całkiem przyzwoitym ciągiem i ma teoretycznie w swoim zasięgu wszystkie obiekty w układzie planetarnym. Poza silnikami głównymi dysponuje grupą silników korekcyjnych wykorzystywanych do precyzyjnych manewrów.
Dysponuje dwiema wymiennymi ładowniami o wymiarach 25m na 16 m. Mogą być dowolnie podzielone na mniejsze pomieszczenia. Główny pokład to ten najbardziej z przodu. Jest tutaj mostek, kajuty, mesa itd. Tutaj znajduje się również główna śluza. Druga awaryjna jest na końcu statku.
Statek ma ponad 300 lat - choć prawdopodobnie jest dużo starszy. Wiele w nim elementów wystroju wnętrza po poprzednich właścicielach.

Woda na statku jest w obiegu zamkniętym - marnuje się tyle co się spoci, ale generalnie na statku jest raczej za zimno niż za ciepło
Każdy ważny układ nie tylko jest dublowany, ale i podwójnie dublowany. Zazwyczaj jak coś się psuje to drugorzędne elementy (oświetlenie klopa, zasilanie drzwi, pompy w śluzie itd). Jest to czasem uciążliwe, ale do przeżycia.
Awarie poważniejszych elementów statku widać za pomocą lampek awaryjnych na panelu mechanika. Obecnie pali sie może z 5.
Przed lekkim podrasowaniem statku przez INK paliło się 10.


Podzespoły + opis

Wszystkie systemy statku poza silnikami, reaktorami i pancerzem są słabej jakości (kwestia wieku i tego że LH-740 jest tanią masową konstrukcją). - Do testów daje to [- 5].
Każdy z poniższych systemów można wymienić na standardową jakość kosztem 1 EP (brak negatywnego modyfikatora).
Na dobrą jakość wymiana kosztuje (w sumie) 2 EP [+5 do testów]
Komputer (wpływa na nawigację i przetwarzanie danych)
Sensory (zbieranie informacji z zewnątrz statku)
Systemy podtrzymywania życia (obecnie wystarczają dla 5 osób na 6 miesięcy. Podrasowane - pozwolą potroić ten czas)
Systemy sterowania (pilotowanie - szczególnie ważne podczas precyzyjnych, trudnych manewrów)
Dodatkowe opcje które można kupić za EP:

Uzbrojenie:
- statek dysponuje słabej klasy działkiem laserowym na obrotowej wieżyce na dole. Broń jest szybkostrzelna, ale niezbyt celna i może razić cele nieopancerzone. [1EP]
- statek wciąż ma zamontowany potężny laser górniczy który onegdaj służył do rozwalania na kawałki asteroidów. Może strzelać tylko w osi statku i wymaga 10 minut ładowania. Przy obecnym zasilaniu statku powoduje to że wszystkie systemy poza podtrzymywaniem życia są offline. [1EP]

Sensory:
- statek dysponuje sensorami działającymi również w trybie focus (pozwalającymi na precyzyjną analizę niewielkiego punktu w przestrzeni) [1EP] - Czujniki statku działają w jednym z trzech trybów:
pasywny - statek nie wysyła żadnych dodatkowych sygnałów, ale zbiera najmniej danych. działa we wszystkich stronach
aktywny - statek wysyła sygnały, zbiera dane ze wszystkich stron. Domyślny
Skan - statek bada obiekty w stożku z dowolnej strony. Inne czujniki są nieaktywne (cała moc idzie do tego). Ma największy zasięg
Fokus (to wasz zakup) - b dokładne badanie dowolnego obiektu w zasięgu skanu. Możliwość uzyskania dodatkowych odczytów - aktywność enegetyczna celu, stan kadłuba, ślady uszkodzeń itd.
- sensory statku umożliwiają nawigowanie pośród pól asteroidów. [1EP]

Serwitorzy:
- średniej klasy serwitor naprawczy. Jest wyposażony w szereg narzędzi i zna się na większości podstawowych napraw. Z przeciekającym chłodzeniem, zwarciem w instalacji czy niewielkimi uszkodzeniami kadłuba sobie poradzi. [1EP]
- łatacz pancerza. Bardziej wyrafinowany rodzaj serwitora. Przypomina wielkiego pająka (ludzki kadłub zamknięty w plastalowym kokonie). Może naprawiać elementy pancerza lub zewnętrznego wyposażenia statku w kosmosie. [2EP]

Przyjmują polecenia tylko od Jericusa.

Pancerz:
- statek ma pancerz z ceramstali. Jest ona odporna na wysokie temperatury i jest znacznie twardsza niż plastal z której jest domyślnie wykonany pancerz statku. Ostrzał z broni ręcznej nie robi na nim żadnego wrażenia, potrzeba cięższych zabawek żeby go naruszyć. Dodatkowo umożliwia statkowi operowanie w Kręgu Ognia - obszarze otaczającym gwiazdę systemu. Ok 20% tego obszaru pozostaje poza zasięgiem statku - do wejścia tam potrzeba parasola (patrz niżej) [2EP]

Wyposażenie dodatkowe
- statek ma zamontowany na specjalnym wysięgniku parasol ochronny osłaniający go przed promieniowaniem słonecznym oraz super wydajne chłodzenie. Pozwala operować w pobliżu najgorętszych regionów układu planetarnego - prawie do granicy korony gwiazdy systemu. Wymaga pancerza z ceramstali. [1EP]
- statek ma wciąż zainstalowane wysięgniki, próbniki i chwytaki górnicze. Pozwalają na manipulowanie obiektami w kosmosie. Zasięg - 10m. [1EP]
- komplet kombinezonów próżniowych. Jest ich tyle ilu jest graczy. Wyposażone w lekki pancerz, reflektory. Pozwalają na działanie przez 1h w kosmosie.[1EP]
- ciężki kombinezon próżniowy. Opancerzony, wyposażony w podstawowe sensory i narzędzia. Dysponuje silnikami korekcyjnymi. Pozwala przetrwać 48h w próżni. [1EP] za sztukę
- 3 górnicze ładunki wybuchowe z zapalnikami. Mogą być ustawione na różne sposoby aktywacji (radiem, czasowe, zbliżeniowe). Są to walce wyposażone w chwytaki, przylgi magnetyczne. Każdy waży ok 250 kg (w 1g). Są wystarczająco mocne aby rozwalić 100-metrowy kawałek skały każda (odpowiednik 10 ton trotylu) [1EP za 3]
- hibernatory do Escape poda bądź na statku. Ze względu na lepszą jakość te na Alitalii mają 2x dłuższy czas (40 lat i są bezpieczne przez 4-6 lat przebywania w nich – [1EP za 4 szt].

Komputer
- dobrej klasy mapa systemu Scintilla. Zawiera informacje dotyczące większości instalacji kosmicznych, precyzyjne dane dotyczące pól grawitacyjnych, magnetycznych i orbit większości naturalnych obiektów. Daje +20% do testów nawigacji. [1EP]

Silniki
-dopalacz - dodatkowa kilkuminutowa moc silnika. Po jednorazowym użyciu wymaga wizyty w porcie w celu podładowania (za darmo) Alternatywnie 48h nieużywania silników i sam się naładuje. Może uratować życie. [1EP]
- generator mocy – pozwala na lepsze zarządzanie energią na statku oraz posiada dodatkowe baterie . Pozwala na skrócenie czasu naładowania dopalacza o 50%, przy używaniu lasera górniczego jego czas naładowania zmniejsza się o 50% oraz nadal działa napęd i systemy sterownicze statku [??? 1EP???]

Ładownie:
- Podtrzymywanie życia w obu ładowniach. Pozwala na wykorzystanie ich jako kajut, sal do ćwiczeń czy do przewożenia pasażerów/niewolników [1EP]
- Schowki. Przemyślnie rozmieszczone na całym statku niewielkie wnęki w których można schować trefny towar. Ich wykrycie wymaga dokładnego skanowania (-30 do testu wykrycia) [1EP]
- Możliwość odczepiania ładowni w kosmosie (i przyczepiania rufy bezpośrednio do dziobu - w ten sposób łatwo wymienić kontenery na lądowisku a także awaryjnie pozbyć się trefnego towaru. [??? 1EP???]

Małe statki
Escape pod: [0 EP]
Kapsuła ratunkowa. Jedna zapewnia przeżycie na 3 dni dla 4 osób, na 8 dla 2 i na 16 dla jednej. Posiada silniki manewrowe pozwalające np. zejść z orbity spadkiem kontrolowanym (na końcu lądowanie ze spadochronem), nadajnik awaryjny dalekiego zasięgu - tyle że wykorzystuje fale radiowe, więc mało prawdopodobne żeby usłyszało go coś poza układem planetarnym. Zresztą biorąc pod uwagę, że nie tylko ludzie podróżują w kosmosie - taki nadajnik może być ryzykowny, radio i radar. Jednorazowy start. Brak możliwości ponownego dokowania kapsuły w kosmosie).
Opcjonalnie może mieć zamontowane hibernatory (tak jak np. w obcym). Podnosi to jego cenę o [1EP], ale drastycznie zwiększa czas jaki może przebywać w przestrzeni. Ograniczeniem jest tutaj zasilanie a nie powietrze. Powiedzmy że jest w stanie przetrwać 20 lat. Jednak przebywanie w niej więcej niż 2-3 lata jest ryzykowne.
Dropship z hangarem [2 EP]:
Służy do transportu ludzi bądź niedużego sprzętu. Może wchodzić w atmosferę i lądować. Posiada dwa silniki o ograniczonym zasięgu, silniki do lądowania/startu pionowego, parę skrzydeł do hamowania i startu w atmosferze, dwa fotele pilotów i sześć miejsc siedzących dla załogi. Tlenu starcza na 1 dzień dla 5 osób. Wody i zapasów brak. Ma kiepską manewrowość. Posiada radio i radar. Można wyposażyć w wysięgniki (opisany powyżej).
Shuttle z hangarem [3 EP]:
Motocykl wśród statków kosmicznych. Ma dwa spore silniki antygrawitacyjne także pozwalające na start i lądowanie pionowe oraz skrzydła o zmiennej geometrii. Może wchodzić w atmosferę i lądować. Jeden fotel pilota, dwa dodatkowe miejsca siedzące. Stosunkowo szybki jak na takie maleństwo i nawet zwrotny w powietrzu (nie spada jak kapsuła ratunkowa,
ani nie opada sztywno jak dropship). Ograniczony zasięg. Tlenu starcza na 2 dni dla trzech osób. Wody i zapasów brak. Posiada radio i radar.
Można wyposażyć w działko laserowe lub jednostrzałowy laser górniczy (bo
energii starczy na jeden strzał), ale nie w oba na raz.

Wybrane podzespoły Atilli XIV:
serwitor naprawczy [1EP]
mapy systemu Scintilla [1EP]
schowki [1EP]
drop ship [2EP]
trzy lekkie skafandry [1EP]
Dopalacz [1EP]


Przekrój pionowy statku
[-1] - sterówka ma wymiary 12x12 m po podłodze

[0] - pokład praktycznie bez zmian - ja bym jedynie w miejsce łazienki wstawił rampę 2x2m a łazienkę umieścił kosztem 4m2 mesy. Drabinka komunikacyjna spokojnie może zajmować 1m2

[+1] wymiary 10 szer. X 13 dł. + 2 m skosu - na tym poziomie może np. znajdować się stary zdezelowany laser górniczy zajmujący 1/3 powierzchni tego pokładu oraz ładownia (względnie pomieszczenie techniczne)

[+2] wymiary 8 szer X 11 dł + 2 m skosu - poziom ten stanowi dla nas nadal zagadkę. Znajduje się na nim drzwi do których można się dostać jedynie przez otwór rampy (rampa na ten poziom nie wjeżdża).

Wysokość wszystkich pomieszczeń 2m.
Daje to nam wraz z pancerzem i innymi 10 - 10,5 m wysokości części dziobowej statku.

Rozmieszczenie pomieszczeń + opis
Rufa + ładownie:
W sekcjach tych nie ma grawitacji.
Rufę z dziobem łączą dwie ładownie, w których, konstrukcji znajdują się korytarze łącznikowe. Ładownie mają własne luki zewnętrzne (3X3 m), które mogą być ładowane w próżni oraz stanowić podjazd do ładowani towarów w doku. Do ładowni znajdują się po 3 wejścia z korytarza łącznikowego do wnętrza ładowni.
Dwa wejścia do oddzielnie pracujących silników, dwa pomosty łączące i tylną śluzę awaryjną (tzn. ma własne zasilanie, a można ją nawet otworzyć ręcznie).

Sterówka [-1]:
Miejsce dla pierwszego i drugiego pilota, nawigatora i operatora technicznego. Do sterówki można się dostać windą lub drabiną. Na pokładzie tym znajduje się wielki, ciężki, stary komputer pokładowy, winda oraz 4 nie działające komory hibernacyjne, zainstalowane podczas budowy statku. Teraz jeden z nich służy jako minibarek w sterówce - nadal chłodzi

Magazyn 1 (koło lazaretu) [0]:
Jest minimalnie zimniej niż w reszcie dziobu - prawdopodobnie izolacja poszycia jest nadgryziona zębem czasu.

Magazyn 2 [0]
Magazyn do którego można się dostać nawet przy otwartej śluzie. Trzymane są w nim lekkie kombinezony przy wejściu do głównej śluzy w magazynie.

W magazynach znajduje się jedzenie na 3 miesiące dla 3 osób w postaci Standardowych Racji Podróżnych 2x1m3, 2x2m3 wody – żelazna rezerwa w zbiornikach.

Izolatka [0]
Pełni funkcję szpitala i laboratorium. Znajdują się w niej różnego rodzaju medykamenty oraz duża zbrojona szyba oraz zabezpieczone drzwi.

??? Kaplica (w miejscu obecnego pokoju technicznego) [0]
Niewielkie pomieszczenie do medytacji wyposażone w różnego rodzaju figury oraz posągi związane z Imperium. Na ścianach znajdują się słabej jakości płaskorzeźby.

??? Poziom [+1]
Ok. 1/3 powierzchni zajmuje zdezelowany laser górniczy(5x3m), którego mechanizmy idą pod sufit oraz nikną w podłodze. Na prawej burcie, oddzielonej ścianką istnieje wolny slot na podobny laser górniczy. W tym momencie miejsce to zostało przystosowane na warsztat naprawczy gdzie znajduje się Serwitor oraz magazyn na części zamienne z ok. 2m3 części.
Pozostałe miejsce – ok. 5x10m2 jest przystosowane do sali do ćwiczeń

Escape pod [0]
Kapsuła ratunkowa jest dużo nowsza od reszty statku.

Schowki (rufa, [0], [+1])
pod łóżkami w naszych kajutach (po 1m3)
kanał w podłodze łączący kaplicę/warsztat, magazyn2, mesę i korytarz. Dodatkowo ten kanał jest podłączony do warsztatku [+1]
korytarze prowadzące do ładowni – ukryte wejścia – po 3m3
bez grawitacji na rufie wielkości 2m3 w ścianie na lewej burcie.

Wystrój pomieszczeń, stylistyka
Do zdjęć dołączcie bród, wystające kable, przyciemnione światło oraz niezliczone tłoki i będziecie mieli część wystroju naszego statku. Wiele elementów jest w stylistyce łodzi podwodnych z II WŚ oraz jakiś płaskorzeźbach, tabliczkach z modlitwami, amuletami czy różańcami, figurkami bądź wizerunkami świętych bądź bohaterów Imperium.
Ten statek naprawdę ma swoją historię


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez akka dnia Czw 18:34, 03 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
jarek
Włóczykij



Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 13:31, 05 Sie 2008    Temat postu:

Nowa wersja planów statku

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.skarbiecrpg.fora.pl Strona Główna -> Nasze postaci Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin