Forum www.skarbiecrpg.fora.pl Strona Główna www.skarbiecrpg.fora.pl
Forum graczy rpg (Warhammer Fantasy i Warhammer 40k)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

System Scintilla

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.skarbiecrpg.fora.pl Strona Główna -> Dyskusja o settingu WH40K
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gajos
Zwiadowca



Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:02, 22 Mar 2008    Temat postu: System Scintilla

Opis systemu w którym będzie się toczyć akcja. Oczywiście to tylko podstawowe informacje. Instalacji w kosmosie jest znacznie więcej - wiele z nich jest znana tylko nielicznym.

Gwiazda:

Biała kula - Solum Scintilla

Sfera Ognia

W odległej przeszłości krążyły tutaj dwie planety. W wyniku nieznanej katastrofy uległy zniszczeniu i obecnie pozostały z nich jedynie miliony skalnych odłamków + dwa byłe księżyce. Niektóre z odłamków mają rozmiary kilkuset km, ale i tak największymi obiektami są Pokuta i Piec.

Pokuta to jedno z najsurowszych więzieni w sektorze. W głębi skalnych sztolni znajdują się ogromne kompleksy wypełnione pracującymi w nimi więźniami. Śmiertelność jest tu bardzo duża - niewielu jest w stanie przeżyć więcej niż 2-3 miesiące. Tak naprawdę jak wygląda nie wie nikt - skazani na Pokutę nie wracają nigdy.

Piec jest znacznie mniejszym ciałem niż Pokuta, ale podobnie jak jego większa siostra bogatym w surowce naturalne. To miejsce jest siedzibą jednego z radykalnych odłamów Credo Imperialis - zwanego Przepalonymi . Surowe umartwienia, ogniste kazania i ćwiczenia woli. Każdy z wyznawców tej grupy który pragnie ruszyć drogą wyznaczoną przez jej założyciela spala sobie jeden z członków ciała. Zwęglony kikut jest oznaką gotowości poświęcenia wszystkiego dla Imperatora. Najbardziej pobożni z wyznawców są pozbawionymi kończyn korpusami, pokrytymi strasznymi bliznami. Tylko zaawansowana cybernetyka umożliwia im poruszanie się i przeżycie. Dzięki bogactwu kopalń Piec jest w stanie utrzymać nie tylko kilkuset tysięczną rzeszę Przepalonych, ale wielu niezależnych górników wynajmowanych przez członków sekty do eksploracji bogactw księżyca.

Ma bardzo dziwną orbitę - ponad 60 stopni odchyloną od ekliptyki, ale porusza się po niej z dość dużą prędkością. Każdorazowo gdy przechodzi przez ekliptykę zderza się z setkami odłamków skalnych.

Poza tymi dwoma ciałami wiele z krążących steroidów ma ogromne bogactwa - ale ich eksploracja jest niezwykle trudna i niebezpieczna. Z tego względu jest to domena albo desperatów, albo najtwardszych i najbrutalniejszych górników w systemie a być może i w całym sektorze.

Scintilla Primus

Serce sektora. 25mld mieszkańców. Strony 290-299 podstawki.

Wrota św. Druzusa - Doki Scintilla

Kosmiczna winda
Siedziba floty

OPIS

Trzy prostopadłościany, połączone wieloma masywnymi poprzecznymi obejmami. Centralnie znajduje się Winda. Stacja jest naprawdę duża. Została wybudowana gdy Krucjata w wyniku której powstał sektor Calix została zakończona. Była dowodem że obecność Imperium jest w tym miejscu silna i miał świadczyć o potędze nowo powstałej władzy.
Każdy z trzech pylonów ma długość 3 km, szerokość 600 km
Wykonane są z czarnej jak śmierć, pokrytej zadrami, ceramstali. Pełno na niej rzeźb świętych i gargulców. Każdy z Pylonów to oddzielna część stacji. Każdy z nich ma 100 poziomów (średnio po 20m każdy) + nieregularne i najczęściej niedostępne poziomy techniczne.

Pylon Alfa
To baza floty wojennej i stocznie. Górna połowa stacji to największa w Sektorze stocznia. Dolna połowa - kwatery floty. Obie dla cywilów są niedostępne - choć kwitnie pokątny handel nielegalnymi używkami i rozrywkami (narkotyki, dziwki i inne, jeszcze bardziej egzotyczne przyjemności). Z tego względu dysponujący odpowiednimi kontaktami potrafią się tutaj wkręcić - choć jest to dość niebezpieczne. W razie schwytania większość tego rodzaju osób jest traktowana jak szpieg/potencjalny terrorysta i z miejsca rozstrzeliwana.

Na dole znajdują się rozbudowane pomieszczenia mieszkalne dla prostych marynarzy i żołnierzy gwardii , oraz dla oficerów (z klubami, kasynami i operą) Tutaj też odpoczywają marynarze będący na krótkich urlopach bądź czekający na przydział.

Pylon Beta

Obsługuje cywilny transport i drobniejszych kupców. Najbardziej ze wszystkich tętni życiem. Targowiska, tanie i drogie hotele, tłumy kupców, pielgrzymów, nudzących się żołnierzy na przepustkach, oraz niemałą grupa miejscowych - tubylców żyjących z przyjezdnych. Najbardziej chaotyczna struktura - wielokrotnie zmieniana, często wbrew przepisom (za pomocą sutej łapówki) powoduje że bez przewodnika niezwykle łatwo trafić w niewłaściwą okolicę.

Blisko 1/3 tej jest pod kontrolą Eklezjarchii. To całe święte miasto - z kaplicami, domami pielgrzymów, targowiskami odpustów, salami pokuty i innymi miejscami w których tłumnie przybywający na planetę pielgrzymi mogą się duchowo przygotować do wizyty w najświętrzym sanktuarium Wiary w sektorze (tj Katedrze św Druzusa na Ulu Trasus). To miejsce gdzie widać bogaczy jak i biednych. Tych ostatnich nie ma jednak zbyt wielu - miejscowa Eklezjarchia nie lubi pielgrzymów niezdolnych do opłacenia wygórowanych stawek za pokoje, żywność i powietrze.


Pylon Gamma
Zawiaduje przepływem towarów do i z Scintilli. Gigantyczne magazyny, tysiące serwitorów, dźwigów, skomplikowanych maszyn. Tylko niewielka część jest dostępna dla osób spoza obsługi stacji. Złożony system transportowy, system śluz, doków i dźwigarów przekazujących towary w obie strony jest dla osoby nie przyzwyczajonej do tego miejsca nie tylko dezorientujący, ale i śmiertelnie niebezpieczny.

Centrum góra - najczęściej nazywane Centralą
To sześcienna konstrukcja znajdująca się w samym centrum stacji, dokładnie między Pylonami. Tutaj znajdują się wszystkie maszyny i aparatura odpowiedzialna za działanie stacji. Enklawa tech-kapłanów, choć miejscowi mają tutaj ograniczony dostęp - ale wyłącznie ci którzy pracują w zarządzie portu oraz w ochronie.

Centrum dół - nazywane przez miejscowych Klatką
To część stacji będąca finalną stacją Drogi św. Druzusa (czyli windy kosmicznej). Jazda trwa pół godziny, przeładunek (bardzo zautomatyzowany) drugie tyle - ale wagon windy jest ogromny (300 m wysokości, 100 m szerokości, sześcienny prostopadłościan)

Jasperus


Jasperus to największa z planet systemu Scintilli. Gazowy gigant który tworzy własny mini-układ planetarny składający się z ponad 40 księżyców i z 2 pierścieni lodu i 6 pierścieni odłamków skalnych.

Przez stulecia intensywnie eksploatowany przez górnicze klany, gildie i niezależnych przedsiębiorców. Obecnie surowce już się wyczerpują i górnicy powoli albo zmieniają fach, albo się przenoszą do Strefy Ognia gdzie wciąż można zdobyć niemałe bogactwo. Wciąż działają tu jednak kopalnie na księżycach - choć wiele z nich wgryza się coraz głębiej w skałę w desperackim poszukiwaniu ostatnich surowców. W sumie cały mini-system zamieszkuje blisko 5mln ludzi.

Cała okolica jest pełna piratów i żerujących na górnikach sępów (złodziei - rabusiów). Mimo wielu operacji Floty wciąż udaje się im przetrwać. Piratom i sępom pomaga silne pole magnetyczne wytwarzane przez Jasperusa utrudniające działanie sensorów oraz uniemożliwiające bezpieczne nawigowanie cięższych jednostek. Są też tacy którzy mówią że Flota z jakiegoś względu toleruje obecność przestępczych elementów w stołecznym systemie. Dlaczego? Można się tylko domyślać. Oczywiście głoszenie takich poglądów jest herezją.

Zewnętrze

Lodowa Wiedźma- drugie więzienie, lżejsze od Pokuty. Ogromna zryta tunelami asteroida. Wydobywa się tutaj substancję wytwarzaną przez żyjące tylko tutaj przypominające wielkie wije istoty. Najtwardsi z więźniów przeżywają tutaj nawet 15 lat robót.


Stacja Nasłuchowa Alfa. Jedna z trzech stacji monitorująca Osnowę dookoła systemu. Pełni rolę systemu wczesnego ostrzegania przez Burzami Osnowy, lub nadciągającymi wrogami.


Post został pochwalony 1 raz

Ostatnio zmieniony przez gajos dnia Sob 19:06, 22 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.skarbiecrpg.fora.pl Strona Główna -> Dyskusja o settingu WH40K Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin