Forum www.skarbiecrpg.fora.pl Strona Główna www.skarbiecrpg.fora.pl
Forum graczy rpg (Warhammer Fantasy i Warhammer 40k)
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy     GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Technologia

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.skarbiecrpg.fora.pl Strona Główna -> Dyskusja o settingu WH40K
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gajos
Zwiadowca



Dołączył: 10 Lut 2008
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:00, 22 Mar 2008    Temat postu: Technologia

Jako że już niebawem Wasze postaci znajdą się za sterami Atilli XIV, otoczeni przez maszyny bez których w ciągu kilku sekund skończyliby marnie warto wyjaśnić parę szczegółów dotyczące tego jak widzą technologię mieszkańcy świata wh40K

Ludzkość od jakiś 20 tyś lat przeżywa regres technologiczny. Nie jest on linearny (tzn. nie polega na tym że z każdym rokiem ludzkość wie mniej) - ale nie mamy w tym świecie do czynienia z normalnym rozwojem nauki. Nikt nie prowadzi tutaj naukowych badań i nie rozwija wiedzy teoretycznej. Powodów takiej sytuacji jest wiele:

* Obecność super zaawansowanej technologi działa demotywująco na samodzielne badania - zamiast biedzić się nad tym jak zbudować działającą maszynę parową większość woli rozgryzać jak uruchomić i utrzymać na chodzie reaktor termojądrowy
* Brak ugruntowanej, solidnej wiedzy teoretycznej - to co ludzkość wie na temat wszechświata to mieszanka zabobonów, wierzeń religijnych, fragmentów instrukcji obsługi, podręczników
* Niewyobrażalna przepaść między wiedzą posiadaną przez ludzkość w 41 milenium a wcześniej. Nawet dziś specjalizacja w nauce i technice jest już bardzo zaawansowana. U szczytu rozwoju technologicznego (okolice 20 tysiąclecia) ludzkość potrzebowała super rozbudowanej infrastruktury opartej na potężnych SI, niezwykle wydajnym procesie edukacyjnym wykorzystującym implanty oraz setkach miliardów inżynierów, fizyków, chemików (czy raczej ich 20 milenijnych odpowiedników). Po upadku nic z tej infrastruktury nie ocalało - co spowodowało że toco w 41M ludzkość wie na temat wszechświata to mieszanka zabobonów, wierzeń religijnych, fragmentów instrukcji obsługi, podręczników i przypadkowych informacji
* Ogromną większość wiedzy posiada jedna organizacja - Kult Boga Maszyny i jego słudzy tech-kapłani. Nie tylko nie dzielą się tą wiedzą z innymi, ale aktywnie zabiegają aby ci inni zbyt wiele nie wiedzieli. Traktują wiedzę techniczną i naukową tak jak inne religie relikwie czy święte teksty - nie godzi się by dotykali ich profani.


U mieszkańców Imperium pochodzących z mniej zaawansowanych światów stosunek do technologii przypomina stosunek chłopów w wfrp do magii. Strach, nieufność, wrogość lub fascynacja połączone z jakimkolwiek brakiem zrozumienia.

Dla mieszkańców bardziej zaawansowanych technologicznie światów, wyrafinowane urządzenia są tłem, traktowanym jako oczywistość ale w swoim bezrefleksyjnym podejściu do techniki rozumieją z rządzących nią zasad niewiele więcej

Ci którzy wywodzą się ze światów-uli i void born żyli w świecie w którym środowiskiem naturalnym są sale i korytarze, jedynym znanym światłem - to sztuczne, jedynym powietrzem - to przetworzone itd. Oni mają nieco większą zdolność korzystania z technologii (szczególnie ci pierwsi) - ale to czysto praktyczna wiedza, podobna do tej jaką chłop posiadał na temat ziół czy sposobu uprawiania gleby.

Ponieważ żadna z Waszych postaci nie ma wykupionej umiejętności tech use nie liczcie że będzie potrafić łamać zabezpieczenia w terminalach, naprawiać zwarcie w systemach statku czy rozgryzać na podstawie wskazań sensorów jakiej technologii używają nadlatujący piraci.
Najbardziej kumaty jest Jericus, potem Ramiel. Kai nic a nic nie rozumie.

Uwagi dotyczące mechaniki:
Tech Use jest testowane gdy chcecie wykonać z jakimś znanym dobrze urządzeniem coś nietypowego (hackować komputer pokładowy, naprawić psujący się bolter, poprawić system czujników). Przy rutynowych zastosowaniach - testów nie przewiduję. Uwaga - to co jest rutynowym testem zależy od postaci (dla Kaia prawie nic nie będzie takim testem).
W pewnych sytuacjach mogę pozwolić wykonać test innej umiejętności, powiązanej z danym rodzajem technologii (np. Pilot (spaceship), Navigation (space), Lore) jeżeli uznam że Jericus bądź Ramiel mieli okazję styknąć się w swojej dotychczasowej karierze z tego rodzaju problemem. Domyślny modyfikator takiego testu to -20.

Czekam na Wasze uwagi


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.skarbiecrpg.fora.pl Strona Główna -> Dyskusja o settingu WH40K Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

Skocz do:  

Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001 phpBB Group

Chronicles phpBB2 theme by Jakob Persson (http://www.eddingschronicles.com). Stone textures by Patty Herford.
Regulamin